InScience Film Festival

Coördinator Marketing

Als marketeer ben je verantwoordelijk voor de positionering, publieksontwikkeling en zichtbaarheid van InScience Filmfestival. Je zorgt voor de ontwikkeling en uitvoering van een marketingstrategie die de inhoudelijke kracht van het festival vertaalt naar groei in publiek, zichtbaarheid, partners en maatschappelijke impact. Van strategie tot uitvoering: jij zet de lijnen uit, bewaakt het budget én zorgt dat ons verhaal iedereen bereikt — op een slimme, creatieve én doeltreffende manier. Samen met de hoofdproducent, programmeur en directeur vertaal je de artistieke visie naar een sterke merkpositionering en campagnes die raken. Je schakelt moeiteloos tussen grote lijnen en details, en weet precies wanneer je moet bijsturen. Je deelt zelf je werktijden in, waarbij je gemiddeld twee dagen per week werkt, met een een luwe periode in de zomer maanden en een piek in de maanden december t/m begin maart. 

Wat ga je doen?
In deze rol werk je mee aan de volgende fase van InScience. Je helpt het festival groeien — in zichtbaarheid, publiek én partners — en zorgt dat de inhoudelijke kracht van InScience ook buiten het festival goed wordt gepositioneerd. Je krijgt de ruimte om zelfstandig invulling te geven aan de marketingaanpak én om een flexibel team om je heen samen te stellen. Je stuurt op data en impact, houdt de resultaten scherp in de gaten en weet wanneer bijsturing nodig is. Daarnaast onderhoud je contact met pers en partners en coördineer je het werk van fotografen en filmmakers. Met een hands-on mentaliteit schakel je moeiteloos tussen uitvoerende en aansturende taken. Gedurende het jaar plan en organiseer je je werkzaamheden zelfstandig, maar je overlegt regelmatig met het team over de voortgang en zorgt ervoor dat iedereen op de hoogte is van jouw proces.

Concreet betekent dit dat je o.a.: 

  • Je ontwikkelt een scherpe publieksstrategie, gericht op groei én verdieping. 
  • Je vertaalt festivalthema’s en programma’s naar aansprekende campagnes. 
  • Je ontwikkelt proposities voor verschillende doelgroepen: van studenten en young professionals tot partners, sponsors en stakeholders. 
  • Je bouwt, begeleidt en coördineert een flexibel marketing- en communicatieteam (freelancers en stagiairs) die je richting de festivalperiode ondersteunen met opmaak, teksten en PR. 
  • Je bewaakt de overkoepelende festivalpositionering: inhoudelijk, filmisch en maatschappelijk. 
  • Je bent verantwoordelijk voor de centrale (online en offline) marketingkanalen: website, socials, media, pers, partnerships. 
  • Je bewaakt de planning, het budget en de doelstellingen, en houdt de touwtjes stevig in handen. 
  • Je werkt nauw samen met directie, programmateam en zakelijke partners. 

 

Wat breng jij mee? 

  • Minimaal 3  jaar ervaring in een senior/coordinerende marketingrol. 
  • Een bewezen trackrecord in ticketverkoop of publieksmarketing (liefst in cultuur, filmwereld of festivals). 
  • Je hebt visie, kunt mensen meenemen en houdt van resultaat. 
  • Je schakelt makkelijk tussen strategie en uitvoering. 
  • Je denk en werkt vanuit inhoud en doelgroep 
  • Je bent sterk in positioneren, profileren en plannen. 
  • Je bent communicatief sterk en houdt overzicht. 
  • Je bent ondernemend, zelfstandig en bent gewend om projectmatig te werken 
  • Bekendheid met tools als Google Analytics, advertentiebeheer, e-mailmarketing en CRM-systemen is een dikke pre. 
  • Je hebt affiniteit met film, wetenschap en maatschappelijke vraagstukken. 
  • Je bent beschikbaar vanaf augustus 2025 tot midden maart op zzp-basis voor een opdracht van ongeveer 70 dagen.  

 

Wat bieden wij? 

  • De kans om echt je stempel te drukken op het succes van een groeiend filmfestival. 
  • Veel ruimte om zelf je team en aanpak samen te stellen. 
  • Een klein, betrokken en enthousiast team dat van aanpakken weet en open staat voor nieuwe ideeën. 
  • Een zzp opdracht met flexibele werktijden, in een gezellig kantoor (het festivalhuis) in hartje Nijmegen. 
  • Een passende vergoeding op basis van ervaring en inzet. 


Over InScience Filmfestival 
InScience – International Science Film Festival Nijmegen is een van de grootste internationale filmfestivals voor de wetenschapsfilm in Europa. Het programma bestaat uit de beste wetenschapsfilms die het afgelopen jaar wereldwijd zijn verschenen. Elk jaar brengen we duizenden bezoekers samen rondom urgente thema’s als technologie, liefde, duurzaamheid, gezondheid en AI. We groeien, vernieuwen en bouwen aan een breed publiek: van studenten en onderzoekers tot nieuwsgierige filmliefhebbers en young professionals. Het evenement vindt jaarlijks plaats in Nijmegen in de eerste week van maart.  Om deze ontwikkeling kracht bij te zetten, zoeken we een ervaren Marketing Coördinator.

Reageren:
Reageren kan tot en met 3 juli, door je sollicitatiebrief en CV te sturen naar: ariela@insciencefestival.nl. In week 28 vinden de eerste gesprekken plaats. Voor vragen over de functie, neem contact op met ariela@insciencefestival.nl 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes.